Inget att skriva om???

Tja… så har jag väl känt under några dagar… Detta är troligen en vanföreställning som jag drabbas utav ibland.. för nog finns det varje dag något att skriva, och allt man sätter på pränt behöver ju inte vara utav den dignitet att man aspirerar på på ett framtida Nobelpris?

Så vad har då skett i min värld sedan jag senast skrev några rader här? Tja enligt mig inte så speciellt mycket.. Jag avvaktar fortfarande beslut ifrån försäkringskassan, och jag tänker så det knakar på att andra lösningar för att åstadkomma en inkomstkälla men jag går bet..  Mitt residerande bekymmer är fortfarande att mitt psyke inte helt vill som jag vill…

Men jag har ägnat lite tid åt rysshojen, för att summera det hela så har jag ju sett över det elektriska, jag har sett över bromsar på fram och bakhjul, det punkterade bakhjulet är nu åter kurant och behåller luften.. Bränslekran och bränslefilter har även de fått en översyn, i samband med detta upptäcktes och åtgärdades en lite läcka på utjämningsslangen som förbinder de båda nedsänkta tankhalvorna…

För mig så är detta lite av en prestation, jag kämpar fortfarande med att behålla fokus och driv när jag jobbar men jag ger inte opp utan jag låter psyket få den vilopaus som allt som oftast krävs… Och jag vet mycket väl med mig att det jag hitintills åstadkommit över en tämligen lång tid normalt sett borde ha kunnat utföras under en helg….

Tack vare en en ekonomisk försträckning så har jag kunnat beställa ett tändsystem som förhoppningsvis skall ge både mig och hojen gnistan åter. Detta tror jag skickas ifrån Estland. Enligt uppgift så skall det skickas under de närmaste dagarna. I samma order ingår även ett nytt styrlager.. Det gamla knäpper oroväckande och skall jag nu åter få ut hojen på allmän väg så är det nog att föredra om styrningen inte plötsligt skulle få för sig att gå i baklås…

Planen inför dagen är att komma ihåg att säkra muttern till bakaxeln med en saxpinne och sedan palla opp hojen för att demontera framgaffeln och gaffelkronor och avlägsna det defekta styrlagret… Inga stor saker men jag befarar att de kommer att ta sin tid.. Men för mig är det viktigast att jag gör något och inte bara lutar mig tillbaks för att låta tiden ha sin gång….

Och vem vet? Kanske jag till och med tar mig själv i kragen och ser till att ta lite bilder på ryssen med holk så att ni mina kära vänner och läsare kan få njuta av lite Sovjetisk design och ingenjörskonst?

Kan ju nämna att även om en gammal Sovjetisk motorcykel kräver en del smådelar och löpande underhåll så är det inga dyrdomar… Ett nytt koniskt styrlager av ett bättre och modernare utförande kostar 280:- En brytarlös tändning och en ny tändspole betingar ca 1.200:- Visserligen en massa stålar när kontot ekar ganska tomt men sett i relation till vad det skulle ha kostat om jag skruvat på ett lite exklusivare märke så är kostnaderna förhållandevis moderata…..

Så med dessa rader så avslutar jag nu och önska er alla en trevlig dag..

Fair Winds

Stefan